Nuffnang

Tuesday, June 14, 2011

Bermain Dgn Kekabu.....

Hari tu ada main teka2 pic kan..ye btl ramai tau tu kekabu....aku suh SIL belikan masa dia blk kpg tempohari....kt Kuala atau Taiping kekabu ni murah je...satu bungkus tu tak sampai RM10....kat sini tak tau la brapa harga...tp seingat aku pernah tanya kt nilai dlm belas RM juga....

Aku beli kekabu bkn nak bt bantal baru....aku nak tambah je dlm bantal yg ada bg gemuk sikit....bantal yg ada skrg kebanyakkan dah lembik...bantal yg aku ada ni pun semua subsidi dari MIL kekeke....aku kurang suka bantal jenis span yg ada jual kt jusco atau sogo tu....klu ada pun yg free gift je.....kalau nak tambah bantal pun samada MIL jahitkan batang bantal nanti aku masukkan kekabu atau kalau beli pun cari jenis kekabu gak sbb tahan lama gemuknya banding span guna sekali dah lembik....buat peluk sedap la....klu utk kepala mcm takde bantal je....

Cuti hari tu bgn2 pagi trs mulakan operasi....kena duduk kat balkoni kalau bt dlm umah bersepah kekabu2 ni terbang....nasib gak pagi tu angin tak kuat sgt...klu tak merata2 kekabu aku terbang....

Dah gemuk dah bantal aku...abaikan batang bantal yg ada peta tu ye kekeke.....maklum la byk bantal yg diwarisi dari MIL....

Bila dah buka nak jahit blk mls je rasa...belasah je jahit besar2 pun kalau dah sarung takde org nampak pun...pemalas btl kan aku ni...

Hari tu g Jusco cari fitted sheet utk tilam....

Agak2 sapa tak kenal fitted utk tilam mcm atas ni ropanya....tp yg aku beli ada span atas dia....kira mcm nak alas tilam sebelum letak cadar je la...klu tilam lama yg rupa dh agak kurang menarik tu sesuai la pakai fitted sheet ni.....sekali ternampak sarung utk bantai lak...so apa lagi trs la rembat 2...igtkan satu bungkus tu sekeping je...rupanya ada 2......rasanya mcm nak beli lagi utk bantal2 yang lain...

Bila dah disarungkan baru la nampak cantik....hilang dah peta2 yang bersepah td hehehe....lps ni kalau tercabut sarung bantal pun takde la tertekan tgk....



2 comments:

makdara TERdiva said...

tp sblum main kekabu kena pakai mcm zoro takde lah kekabu masuk idong :)

Alida Ali said...

Tu dah semestinya mak dara...terbersin je klu tak pakai topeng kekeke...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...