Nuffnang

Saturday, March 17, 2012

Cameron Highlands 2012 - Day 1...

Salam hari sabtu kawan2...sekejap je dah weekend balik...skrg masa bukan la berjalan tp mcm dah berlari je...terlalu pantas dari sehari ke sehari...tup2 bulan ni dh masuk bulan ke-3 tahun 2012...rasa mcm baru je masuk bulan 1....

Citer pasal CH ni minggu lepas lagi...sbb masa berlalu pantas so sampai tak smpt nak update...balik kl pun dah hari selasa...tido keje tido keje dah masuk sabtu balik...uwaaa makin tua la aku....

Sabtu lepas pagi2 dah bertolak ke CH...dari kl aku yg drive sampai Tangjung Malim lps tu huby lak drive...biasa la pagi2 huby takde mood lagi nak drive..yg dia nakmpak tilam dgn bantal je...knapa aku suka g CH? sbb sejuk..tp malangnya CH skrg dh tak sesejuk mcm dulu...bgn 6.30am pun mulut dh tak berasap ....


Naik dari Tapah..sbb aku rasa tak sanggup nak ke Simpang Pulai...jauh ok dari sana...gamble je ikut Tapah...slmt pagi tu wpun mendung tak hujan...kalau hujan cfrm ikut Simpang pulai...x berani la ikut Tapah....

Kalau ikut Tapah cfrm la jumpa ladang tea dulu...tu yang best....beria2 danish nak singgah...dia suka katanya...so singgah la dulu betul2kan urat yg tegang....sambil2 tu g la kutip daun teh kejap ;)...

Lama rasanya tak bergambar ala2 romantik mcm ni...tiba2 aku rasa comel kecik sbb huby tinggi...dia tinggi sbb atas bukit...aku dah terkebawah sikit...kan tanah tu curam....

Habis mengedik kt ladang tea trs cari hotel...mula2 terlajak...dari belakang baru nampak nama hotel ni...so pusing balik...kitaorg menginap di Century Pines Resort & Hotel...

Sebelum tu dh booking Equotarial tp last minit diorg call bgth tarikh aku booking tu takde air...ada masalah katanya...terus kelam kabut google so cari blk hotel yg aku plan mula2 nak pegi...so dpt la booking kat Century Pines Resort & Hotel ni...semua gara2 tgk citer Vanilla Coklat....berangan2 dari dari awal nak duduk sini....tp huby nak Equotarial...ikutkan je la..alih2 berbalik kepada plan asal...tq Equotarial sbb ada masalah.....

Masa ni hujan renyai...ujan pun still la tak mengigil....danish dgn  huby relak je pakai baju lengan pendek...danish takpe dia byk lemak hehehe...

Ramai juga nak checkin masa ni...bestnya hotel ni sbb facilities dia semua complete....mmg puas ati la....bilik besar katil king size...bilik air ada 3 tmpt berasingnya..tandas lain shower lain tab mandi lain...bayangkan 1 bilik air ada 3 bilik berasingan.....slmt tak duduk Equotarial sbb situ tak include bfast....Century Pines wpun murah bfast menarik...byk pilihan.....

Lepak sekejap dlm bilik rehat2kn badan...dlm kul 5 kuar blk...aku nak mkn strawberry...mcm biasa tmpt kegemaran aku ialah Big Red Farm....situ je tmpt aku pegi kalau nak lepak mkn strawberry....tmpt lain jarang pegi mkn2...kalau pegi pun jln2 je...

Danish mkn kentang je sbb dia tak suka strawberry...tp coklat tu dia belasah sampai habis....

Habis lepak2 mkn trs pegi pasar mlm...memborong jagung2 yg kawan2 kirim....tak ada apa yg menarik pun...nak beli makanan mkn kt hotel nanti sejuk bedi...so takyah la...better mkn kenyang2 seblm blk hotel...kt hotel mkn kudap kudapan je...

Mula2 nak mkn steamboat kat Glory Restoran yg glemer diorg selalu citer....tp huby ajak g restoran thai yg dia pernah mkn sebelum ni...masa dia  cover Jelajah Malaysia dulu....lagipun kami lapar nasi...dari siang tk mkn nasi...elok gak panas2 mkn tomyam & nasi...cari punya cari slmt jumpa...


Danish muka bosan & penat menunggu makanan....slmt tak lama menunggu....wpun ramai org...service mmg pantas...lps mkn trs blk hotel...lepak2 sambil tgk tv...aku dah penat senang je la Zzzzzzzzz...

Ok la sambung pulak nanti utk hari ke-2...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...