Nuffnang

Wednesday, November 19, 2014

Padang-Bukit Tinggi : Hari Terakhir & Selamat Pulang...

Hari ke-3 adalah hari terakhir di Padang...

Pukul 8.30 pagi waktu Indonesia baru kami keluar breakfast...malas nak keluar awal sbb kami nak checkout dlm pukul 10..so byk masa lagi....

Lepas bfast rehat dekat bilik je... Bilik pun masih bersepah..belum kemas semua barang lagi..tarik selimut layan tv je..slmt hari sabtu channel banyak juga yang best....


Pukul 10 pagi Pak Ardi dah sampai terus checkout....bye2 Bunda Hotel... Flight kami 1.55 petang...so masih banyak masa lagi....tpi terpaksa juga terus ke Airport sbb nak checkin ludgage semua...

Rupanya kaunter checkin buka pukul 12...melangut la kami kt situ..nak keluar mkn pun mls nak mengheret ludgage..nak tak nk terpaksa la menunggu..dpt la kami depan sikit...


Lepas selesai urusan checkin semua baru la kami cari kedai makan utk lunch...kemudian mencari daging dendeng..wawa nak beli...rata2 tulis blog mesti citer pasal daging dendeng ni..tp dekat Padang/Bukit Tinggi tak jumpa..yang ada hanya di airport...

Perjalanan kami kali ini lancar je..pergi balik takde delay...kami touch down KLIA2 jam 4 petang...alhamdulillah semua perjalanan kami dipermudahkan...

Jom usha barang apa yang aku soping....tak banyak pun mcm aku citer sebelum ni..ini antara sebahagian yg aku beli..ada lagi sikit yg aku tak sempat snap...

Cap ini wajib..pesanan dari anak bujangku...sebuk la sampai kesana pun suh carikan cap..padahal dah banyak..ibu mcm rambang mata nak pilih so beli la dua2 sekali...kalau rasa taknak dua, so salah satu nanti bg la sepupu dia....

Kerepek...aku beli sikit je..wawa & fizah borong byk sampai berkotak2 hehehe...ini gmbr kt kedai...ada mcm-mcm jenis...sapa pengemar kerepek mmg srnk dtg sini..


Salah satu jubah yg aku beli...aku ada beli 4-5 helai....sbb aku rasa beli jubah je berbaloi...kain pasang sulam tak berbaloi sgt sbb harga 2 kali ganda dari  Bandung/Jakarta melainkan kalau korang beli sulam tangan atau sulam goyang..tp harga lagi mahal 4/5 ganda la...tp cantik...

Ini je kain pasang yg aku beli...untuk aku 2 pasang je...lain-lain semua kiriman kawan-kawan...yang aku beli semua  jenis  shiffon / rosella..satin mmg aku tak pandang..tp satin la yang banyak pun... shiffon & rosella ni ssh juga nak jumpa..

 Tudung bawal ni saja-saja beli..boleh buat buah tgn bg kawan-kawan ofis...

Berakhir la percutian kami 3 hari 2 mlm di Padang-Bukit Tinggi...insyallah ada rezeki kami jejakkan kaki disini lagi...



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...