Nuffnang

Tuesday, May 10, 2011

Jakarta-Bandung'11 : Pasar Senen...

Salam All...

Rasanya ramai yg tau aku g Jakarta mggu ni...n3 live kat airport pun ada jumaat lps...tp knapa tajuk aku Jakarta-Bandung..tu nanti next n3 aku cite ye...penat berjalan pun blm hilang lagi ni..tp kena kuatkan semangat update...smlm pun amik cuti utk rehatkan otot2 yg tegang terutama kaki....

Punya la hangin dgn airasia...boleh lak 2 kali delay...flight kami sepatutnya pukul 7pm...sekali delay pukul 7.30pm...ok la lagi...lps tu boleh lak delay lagi pukul 8.45pm...tertekan je kitaorg..dah la sampai jakarta nanti kami ada plan baik punya...klu dh lambat sgt mcm mana lak plan kami tu...terpaksa la sms supir Pak Erwan bgth yg kami delay....

Sampai Jakarta hampir pukul 10pm masa jakarta....trs bergegas keluar jumpa kwn Pak Erwan iaitu Pak Gunawan..sbbnya Pak Erwan mmg dah bgth awal2 yg dia tak dpt jadi supir kami dan tukar kepada Pak Gunawan sbb ada masalah sikit...takde hal la bg kami..janji ada org boleh bawa kami kemana kami nak pegi...

Mlm tu mmg plan kami nak ke Psr Senen je....tgk org review mcm menarik...tmp makanan tradisional atau kuih2 tradisional indonesia...kek2 pun byk...tp tempat dia mcm kotor skt..masa kami sampai maybe baru lps hujan..so adalah lecak sgt...

Cantik2 kan diorg hias puff2 ni..sapa tgk mesti tergoda punya...aku bukan jenis suka cuba benda yg baru...so aku leh tgk je la...org lain byk gak memborong...

Tgk sakankan diorg...siap boleh test rasa lagi...diaorg ckp sedap...aku tak mkn tak tahu la sedap tu mcm mana.....

Kek2 pun byk...murah2 lak tu..tapi takkan la nak amik risiko beli bw blk malaysia...mmg hilang akal la...cfrm sampai sini hancur berkecai kek tu...kalau setakat brownies atau kek lapis ok lagi..

Cun kan..kalerful je....

Belakang aku tu kek span...yg ada mcm daun tu rasanya diorg bt utk upacara sembahyang..tak tahu la utk agama apa...tp mmg byk jenis mcm tu...dlm tu semua kek2 yg diorg dah potong kecik2 pelbagai jenis...

Untuk pengetahuan org yg tak tahu...pasar senen buka ptg sampai pagi esoknya...so mlm2 boleh la plan pegi sini...

Ok sambung next n3...byk lagi ni...nak muntah aku menaip...

6 comments:

Mama Khairan aka Rudy said...

salam .. masa g jak-bandung dulu .. xjumpa plak pasar senen ni .. waduh2x .. kena g lagi ni .. x sabar nak tunggu n3 seterusnya, muah3x

Alida Ali said...

Saya pun thn lps tak tahu psl pasar senen ni...bila google blog org baru tahu..so trs msk dlm itinerary hehe..

Shahayu said...

amboi3.. gi Jakarta ya.... x ajak pun... jgn lupa beli ole2 yg banyak ya..... bawak balik m'sia

Alida Ali said...

Takleh ajak org luar kak sbb org ofis ni pun dah ramai..nanti saya nak jd travel agen la kekeke...tak smpt la nak beli ole2 kak dah sampai sini...

kurus said...

waa ke bandung ie memang best nak2 ke rumah moda tuu .. rambang mate :)

Alida Ali said...

Last minit kak plan g bandung...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...