Nuffnang

Friday, June 1, 2012

Bandung Trip 2012 - Sampai Juga Ke Bandung....



Tiket dah booking dari tahun lps lagi....x sabar2 nak g hehehe...mcm biasa tunggu setahun ni sekejap je...pejam celik pejam celik dah sampai masanya....tp kalau ada masalah tetiba terpaksa la cancel...mcm ofismate aku sorang tu tiba2 mgandung...so hai hai bye bye la hehehe...klu jenis kuat takpe g..tp risau kalau x sihat alah2 ni....jauh klu jadi apa2....baik takyah g utk langkah berjaya....

Kami punya flight kul 6.45pagi...so kul 4pg dah kuar umah...tido pun x cukup uwaaaaa....bkn x cukup lagi rasanya tak tido langsung...masuk bilik kul 12am gelisah sana gelisah sini tup2 dah kul 3pagi....selamat flight tak delay...klu tak mau aku mgamuk whahahaha.....

Yeayyy dah sampai...bestnya trn dari flight rasa berangin je....rupanya mmg Bandung jenis negara yang sejuk....mcm g Cameron lak....mmg ssh nak berpeluh la....

Sampai airport kul 8.30pg masa Indonesia...diorg awal sejam dari masa kita...lepas amik ludgage jumpa pak supir trs ke Hotel....tp belum boleh check in lagi...pegi utk hantar bag2 je....

Kali ni kami menginap di Cheery Homes Residence & Hotel....tempat dia best ala2 resort...murah pun murah...rate weekend 248,000rph & weekday 210,000rph....kira murah bangat rate gaya gitu...dlm RM90 je semlm.....bilik utk standard takde la besar sgt...tp ngam2 la utk tido 2 org....

Masa kami sampai tu ada org jual kek kt area receiptionis hotel ni...tp tak beli la sbb awal sgt kalau beli pun...rege seketul kek tu kami tanya 35rph...mcm mahal je...slmt tak beli....

Lepas settle kt hotel trs terjah Pasar Baru....masa sampai masih awal lagi...so org pun tak ramai..senang nak memilih barang....kedai kt atas ni kami x beli apa2 pun....mahal skt sbb kedai pun nampak begitu klasss sekali...masuk kedai ni pun sbb pak supir bawa utk kami berkumpul lepas abis soping....

Cantik2 telekung kt sini...rambang mata...tp disebabkan aku takde plan nak beli telekung so tgk je la...yg aku beli hanya telekung travel je....telekung beli tahun2 lepas pun tak abis pakai lagi hehehehe...dah asik2 pakai yg sama je....

Mereka2 ni memborong tudung...mmg cantik2 sangat tudung2 bawal & corak2 kt sana...diorg memborong sbb ada yg nak menjual...aku beli selai 2 je la utk pakai sendiri...skrg tgh cuba2 memakai balik tudung jenis bawal....

Sekarang ni kt Indonesia tgh naik jenis corak mcm ni...corak lukisan tangan...tahun lepas jenis bunga reben...so aku rembat la selai utk kenangan....semua jenis sulam aku dh ada hehehehe.....maklum la 3 tahun berturut2 ke Jakarta & Bandung...


Kain corak mcm ni aku mengila beli....selamat ada 3 kaler je...klu byk mau semua kaler aku borong....sana rege kain2 ni murah sgt2...bg aku la murah...sepasang 4 meter baru 100rph...duit kita dlm RM33 je..ikut la rate korang masa tukar tu brapa.....aku bajet semua kain rate dlm 100rph-120rph je....kalau mahal kim salam je....

Hasil borongan kami utk hari pertama...

Habis berbelanja kat Pasar Baru kami ke tempat lain lak...tu sambung n3 lain lak ye.....





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...