Nuffnang

Saturday, June 2, 2012

Bandung Trip 2012 - Tengkuban Perahu & Kampung Daun...

Hari ke-2 kami kuar kul 8.30pagi.....tujuan kami mau ke Tengkuban Perahu...aku mmg teringin sgt nak g sini...dgr org citer mcm best lagipun nak tgk sendiri gunung berapi tu.....

 Lepas bfast elok je pak supir dah menunggu.....semua bergegas naik van....
 

Muka happy lepas cukup rehat & cukup tido....kalau tak semlmnya muka xde mood je sbb penat & mengantuk....

Lepas berpusing2 naik akhirnya sampai gak kat kawasan gunung berapi ni....wpun tempatnya sejuk tp still terasa bahang dia.....maybe juga aku pakai inner hitam tu sbb terasa sgt sbb hitamkan menarik haba....rasa terbakar lak kt lengan....tiket masuk ke sini 50rph....

Puan blog yg gemuk mengabadikan kenangan dekat Kawah Gunung Berapi hehehe....masih nampak lagi asap2 kat bawah tu....bau dia jgn ckp la...bau belerang...bawak je mask tp mls nak pakai....

Tempat wajib bergambar...punya la ramai org nak bergambar kt sini...terpaksa la berebut2....

Kat Tengkuban Perahu ni byk btl kuda2...sapa nak naik leh la merasa menunggang kuda....tp kami xde la teringin pun...kalau naik pun kecian kuda2 tu nak bawa muatan yg berat ni kekeke.... 

 
Sepanjang lereng ramai org meniaga...mcm2 kraf tangan diorg jual...yg jual mengikut kita pun ramai...penat nak layan...tp aku mmg takkan beli kt diorg pun...baik beli kt kedai2 ni....sekali kita beli kt org yg megikut tu nanti berkeruman yang lain datang....


Aku beli selipar ni...comel...aku beli yg manik2 kaler hitam sbb manik dia kalerful....murah je harga selipar ni dalam 30rph...beli pun sbb kaki aku dah sakit...so terpaksa la beli selipar....


Cantik2 patung Naruto ni...kretif btl org Indonesia ni...mcm2 benda diorg buat utk cari rezeki....aku tak beli pun....

Kat Tengkuban Perahu sekejap je...bukan ada apa2 pun situ...setakat bergambar je.....masa turun tu dah tengahari...masa utk lunch..perut masing2 pun dah berbunyi....


Kami terus ke Kampung Daun utk lunch....tempat yg aku nanti2 utk pergi....byk yg aku teringin nak g kat Bandung ni...rasanya puas hati la...semua tempat yg aku teringin nak pegi dah dapat pegi....

 
Kampung Daun ni mmg nyaman & sejuk...rasa taknak balik je....dapat tido kt sini bestnya....tambah badan dah penat....

 
Pokok2 tumbuhan pun hidup subur...see daun keladi saja besar lagi dari aku...sah2 aku mmg dh besar dan gemuk....cer bayangkan betapa suburnya pokok tu....

Selamat Pak Supir dah booking awal2...tu pun kami no 15...yang menunggu pun punya la ramai...agaknya sbb kami dah booking so tak ada la lama sgt menunggu....

Stail kt sini semua duduk dlm pondok...ala2 kampung gitu...mkn lak bersila...siap ada kusyen lagi...lagi la kami rasa nak tido...ada je org siap baring2 kt situ.....

 Menu yang ada...mcm biasa la kalau g Indonesia...Ayam penyet mmg senang nak jumpa....

 Aku order set ni...nama btl tak ingat..tp ada yg bgth nama set ni Balapan....set ni utk 2 org...so aku share la dgn member...tu pun x abis...kalau mkn 3 org pun dh ok sgt...nasi dia terlalu la byk....


Salah sorang member aku order air lidah buaya ni...aku mmg bukan jenis suka mencuba...so tgk je la...rasa sikit pun aku tak nak hehehe....tp cantikkan deco dia....

Abis makan masa nak blk ke van nampak ada pengantin bt photoshot....cantik sgt baju pengantin perempuan ni....aku suka sgt kombinasi pink cream ni...sempat la curi2 snap gambar diorg hehehe....

Ok sambung lagi....mcm byk je lagi N3 Bandung ni...maklum la g 4 hari...byk tmpt yang kami pergi....



3 comments:

sikecik said...

salam kak alida...seronok tgk gambar akak g bandung..saya pun plan nak g sana insyaallah Dec ni bw family first time..
nk tanya..pak supir tu ada tak contact dia? ni ngn company ke private? sbb tgh dok carik khidmat transportation time kat bandung tu nanti..xsure mn yg bagus..yg kat net cam mahal jer..bole x akak share contact pak supir tu? dia nye van leh muat 11 org + begs tak? trima kasih..salam

sikecik said...

salam k alida...

NJ@Goboklama said...

as'salam alida. Bole share contact pak supir tu tak? Million thanks! goboklama@gmail.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...