Nuffnang

Sunday, January 16, 2011

Laksa Pahang...

Betul ke pahang pun ada laksa dia sendiri...org pahang tolong jelaskan skt....Kak Ieda org pahangkan mesti tahu...

Aku pun baru 2 kali tgk laksa pahang ni....budak ofis ni yg bt...dah dia ckp laksa pahang kitaorg pun panggil laksa pahang la kan...tp dia guna spegetti sbb mee utk laksa yg sebenar dia tak jumpa kt KL ni...rupa asal mee nya pun aku tak tahu mcm mana...

Ini la bahan2 dia dgn kuah....lbh nampak mcm laksam pun ada...maybe diubahsuaikan jadi laksa pahang kot....kan pahang dgn terengganu sempadan....

Alhandulillah rezeki ari jumaat...pagi org belanja laksa pahang...tghari lak supplier bg blueberry chesscake....kiranya tak kuar duit langsung la jumaat ari tu....mkn disponsor org hehehe...

6 comments:

zatil said...

Hepi Sunday Alida..

My hubby org pahang..n dia pun x sure ade laksa pahang ke tak..hehehe..

Tapi i dah byk kali dengar mmg ada laksa ni..tapi x pernah dapat rasa lagi..

Alida Ali said...

Ooo ye ke...kena la cari lps pantang ni...ini pun sbb ofissmate yg bt..klu tak sampai sudah tak tahu..

Yan said...

Salam Alida,

baru je orang belakang hantar sepinggan tadi.. Anak2 je yg ngap..tak sempat..hee

Alida Ali said...

Maknanya mmg ada la ye kak yan..

gee ryder said...

i org pahang.
laksa pahang sebenar kuahnye kaler coklat kemerahan bukan putih camtu..tu laksa kelantan/trg tp bhn2 ulam tu betulla.
& laksa or mee dia diperbuat dr tepung gandum..biasa org kg buat sendiri.nak buatnye rumit.
takde jual readymade kat kedai. sgt sedap ok hehe

Alida Ali said...

Oooo ye ke..saya pun bkn tahu sgt Gee...maybe laksa ni diorg dah ubahsuai kot dari yg pahang & terengganu punya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...