Nuffnang

Monday, October 17, 2011

Dari Pusat Rawatan Az-Zahrah Ke Hosp. Pusrawi...

Salam kawan2 blogger semua...

Alhamdulillah aku dah keluar dari hosp. setelah di tahan selama 12 hari..6 hari di Az-Zahrah 6 hari di Pusrawi...penat ok duduk lama2 dlm wad...penat bukan sbb sakit yg Allah berikan tp sakit diuji mcm2 utk sahkan penyakit...

Meh kita citer dari mula mcm mana aku leh warded lama mcm tu sekali...lps raya 15hb Sep aku dh start demam..demam yg tak kebah2 wpun mkn ubat...dlm 10 ari pegi ulang alik ke klinik asyik la amik darah nak uji kot2 kena denggi..tp ujian semua -ve...

26hb Sep aku pegi Az-Zahrah lagi sekali...konon nak amik mc...sekali doc pelik lama sgt aku demam so dia suruh bt urine test, ujian darah dan x-ray...bila dh bt x-ray baru dpt detect kt kawasan paru2 aku ada air...bukan paru2 berair tu lain penyakit dia...

Warded isnin ari selasa trs doc suggest g KPJ Kajang utk keluarkan air kt paru2...byk gak dlm 200ml diorg keluarkan....tu pun ada balance yg dibuang dan ada lagi balance dlm badan aku...200ml tu khas utk ujian nak tgk apa punca dan jenis kuman...igtkan dh buang air demam hilang tp still demam...

Sampaikan doc pakar kt Az-Zahrah x tau nak buat apa & x tau puncanya sbb dh bg dos antibiotik paling kuat pun still x hilang...

Di Pusrawi aku dirawat oleh doc pakar paru2 bernama Doc. Fazilah...senang skt doc perempuan ni...tak perlu la tiap kali doc masuk aku nak kena pakai tudung hehehe...

Bilik di Pusrawi lebih besar dr Az-Zahrah tp bg aku service dia tak sebest service di Az-Zahrah..mula2 masuk kt ER je aku dh nampak keburukan dia..ye la tak pasti budak tu praktikal ke staff kt ER tu...boleh aku tgh gigil demam panas dia nak amik darah cucuk hampir 10 kali lain2 tmpt tp darah tak dpt...aku rasa nak meraung dh tahan sakit masa tu.... lps tu dia pun surrender ckp esok nurse amikkan...nak menyumpah ke nak bt apa....aku mmg list je benda2 nak komplain bila kuar nanti....

Dlm masa 12 ari di wad 3 kali kena tukar drip...sbbnya kalau lbh 4 ari tgn aku akan membengkak teruk...punya la sakit...kalau buka drip pun nak tgu sembuh bengkak tu makan masa seminggu gak....yg terakhir bengkak ni pun dr isnin buka sampai skrg belum hilang bengkaknya lagi....

Aku penat duduk kt hosp bukan sbb ujian allah pada aku...sikit pun aku tak merungut apa yg Allah bg penyakit kepada aku...ini semua ujian allah pada hambanya utk menguji kesabaran hambanya......tp yg tak tahannya ujian demi ujian dari doc yg aku tak sanggup nak hadapi...mana aku nak tahan...2 kali ujian yg sama aku kena buat....Az zahrah buat kat Pusrawi pun buat wpun semua ujian tu -ve....dia suspect aku ada penyakit lain sebab demam masih berlarutan tu yg ujian mcm2 diaorg buat.... dua2 tgn aku sakit teruk dgn lebam2....

Ini masa aku ditolak masuk bilik balik lepas diorg amik sample kahak dgn air dari paru2.....sakitnya allah saja yg tahu..sbbnya aku sedar mamai2 masa diorg jolok hidung dgn tekak....

Hari jumaat 7hb Oct...hari yg mulia & penghulu segala ari...masa ni aku dah boleh discharge...hanya allah je tahu betapa gembiranya ati aku masa ni...tp nak tunggu insuran settlekan bil makan masa sikit la...cost 12 ari aku ditahan kat wad ni lebih dari RM15K....kalau byr sendiri mau kena gadai apa barang yg ada huhuhu...selamat Utusan sediakan insuran utk semua staff, isteri & anak2....ada juga kebaikan Utusan ni....

wpun ofis aku ada benefit tp untung la ofis aku sbb tak perlu biayai cost rawatan aku ni...untung kan company aku jimat duit diorg ;)......

Wpun dah discharge aku still mc lagi sampai next appointment dgn doc pakar di Pusrawi.......next appointment 17hb Oct...masa ni baru dpt result ujian yg terakhir sama ada aku ada penyakit yg diorg suspect ke tak...best wooo duduk umah rehat...tp jgn tak tau aku still lagi demam skrg ni..tp cuba berusaha melawan demam dgn tak mkn ubat...taknak bergantung dgn ubat demam...tp antibiotik dgn vitamin doc bg aku kena la mkn seperti yg disuruh....

Doakan aku sembuh sepenuhnya seperti sedia kala....dah bosan duduk umah je...kaki jalan mcm aku mana leh duduk umah goyang kaki je hehehe.....boleh meroyan kekeke.....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...