Nuffnang

Tuesday, August 9, 2011

Puasa...

Alhamdulillah tahun ni danish dpt posa byk ari juga....dlm masa 9 ari ni baru 2 ari danish kantoi...tu pun bila dia dh betul2 tak larat....aku pun tak paksa danish posa sgt ikut kemampuan dia...kalau nampak cergas je ok la...tp kalau nampak lembik asyik bising lapar atau dahaga aku suh la berbuka.....mula2 igkan dia tak mampu gak tgk keadaan makan dia skrg...lagi satu dh janji sehari posa dpt RM5...tu yg dia bersemangat kot...takpe ibu janji ayah yg bg duit raya hehehe...

Tahun lps pun masa 6 thn dia dh dpt posa 5-6 ari juga...sebab tu aku rasa tahun ni dia blh...cuma risau kalau dia penat sbb skrg dh sekolah....tp nampak gaya ok lagi bila blk sekolah... cuma dia taknak ckp sgt nanti dahaga katanya kekeke...kelakar lak dgr...nak bagi dia srnk aku layan kan je apa dia nak....tp peliknya time posa ni dia taknak mkn sgt...suh dia pikir apa nak mkn pun dia tak tau...so dia mkn je apa aku beli...selalu dia la paling pandai plan nak mkn itu ini....

Sahur mmg wajib kejut utk mkn...kena bg mkn nasi juga...wpun mata tutup mkn tetap kena mkn...ayah la yg suap tiap2 ari...kalau tak larat bgn mkn la dlm bilik...kalau tak bgn sahur aku pun tak sanggup suh dia posa...cfrm la nangis2 lapar......

Tgk keadaan tahun ni brapa hari danish dpt posa penuh....cfrm RM10 dah kena tolak sebab dh kantoi 2 ari hehehe...skrg ni pun baru percubaan utk danish belajar posa...takde la terlalu tekankan sgt...dia larat posa penuh posa kalau tak larat berbuka..kalau paksa2 sgt kecian sbb kecik lagi...nanti fobia lak dia bila tiba bulan ramadan kalau dh dipaksa dari skrg....



1 comment:

Mr. Z and Mrs. Z said...

sementara nak besar kk ida.nnti dah makin besar die akan malu sndri lah kalo tgk kawan2 die dpt penuh.akan bersemngat lah pas2ni =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...