Nuffnang

Thursday, August 18, 2011

Potluck Berbuka...

Pestime aku join potluck berbuka....tp best gak sbb leh berbuka dgn jiran2...kali ni buat kt umah salah sorang kakak dekat tingkat 6...

Semlm selangor kan cuti...so diorg ada la masa utk masa hidangan masing2...aku sepatutnya di arahkan bawa buah je...so simple...diorg pun tau aku keje...baik kan...tp mcm tak sedap lak bawa buah je....so aku buat la menu special yg diorg sebuk sebut2 dlm FB....

Special ke?....kekeke dh selalu sgt bt bagi aku tak special langsung...tp sbb diorg baru rasa asyik la suh aku bt...bg tak menghampakan jiran2 yg baru kenal sedangkan selama ni berlaga bahu dh lbh 4 tahun hehehe...gigih la aku blk keje smlm singsing lengan membuat popia....diorg lbh suka popia basah so takyah la aku penat2 nak mengoreng.....

Tp popia basah ni aku jarang bt sbb kena buat on the spot trs mkn...so agak ssh bg aku yg pemalas....kalau popia goreng aku leh buat bila2 masa....simpan dlm peti ais...bila nak mkn baru goreng....

Antara juadah berbuka yg ada...menu utama ada la soto ayam...lain2 ada gak yg bawa puding, mehun goreng, kuih raya & mcm2 lagi la...tp dlm kuantiti yg sikit la....karang bt byk2 bazir lak kalau tak abis....

Tak ramai pun lagi geng kami kt umah tu...ada la dlm 4-5 family...yg meramaikan anak2 diorg je....tp potluck berbuka ni mmg last minit plan...bincang dlm FB ari ni esoknya trs buat...bestkan sbb takde yg cerewet....

Lps ni dh ada geng boleh la buat open house meriah skt...sblm2 ni buat mkn2 semua ajak org luar je sbb tak kenal dgn jiran tetangga....yg bestnya wpun baru kenal dh mcm kenal lama....siap leh tukar juadah berbuka tiap2 minggu....tak perlu nak start kete htr makanan umah org cuma tekan lift je hehehe....





3 comments:

Azian Elias said...

seronoknya..potluck ni selalunya org buat raya kan.. macam2 food ada kan..

Lia said...

popia mmg bestlah klu buat berbuka.. best kan klu berbuka dpt ramai2.. :)

Alida Ali said...

Yan : Best kak yan..jom kita bt gathering potluck lak dgn geng2 blogger...

Lia : Srnk sgt berbuka ramai2...maklum la akak kan tiap2 ari berbuka dgn danish je..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...