Nuffnang

Tuesday, August 23, 2011

Menu Hujung Minggu...

Sabtu ahad lps huby cuti...bkn senang huby nak cuti sabtu ahad....tu pun terpaksa apply cuti sbb minggu depan blm tentu dpt cuti wpun time off....

Disebabkan huby cuti di request nak mkn sup tulang.....

Depan sekolah danish ni ada org jual daging & tulang...so senang la skt tak payah nak g Pasar Kajang....Beli pun setengah kilo je utk kami berdua.....

Pestime aku masak sup tulang...rupa tak menarik langsung...lupa nak beli daun sup...kalau tak ada la kaler hijau2 sikit....rebus tulang punya la lama...tu pun still tak berapa nak lembut lagi....takpe percubaan kali ke-2 pasti lebih bgs lagi.....

Tahun ni cetus rekod la aku terlalu rajin memasak....terutama kuih2 tradisional....salah satu yg aku bt minggu lps badak berendam ni...sebelum ni buat dgn MIL kaler putih je....kali ni aku bt sndiri aku bt kalerfull baru nampak menarik lagi...

Tiba2 aku teringin nak mkn Ayam Golek....sebenarnya nak beli kt blkg PKNS...tp mak aiii punya la panjang org beratur wpun hujan lebat....so mls nak beratur panjang terpaksa la cari tmpt lain....ayam golek yg aku beli ni mmg hari biasa pun ada jual...tp ni baru pestime nak cuba rasa...rasa dia blh tahan juga....huby yg biasa tak bernafsu psl mkn pun blh tiba2 terbeli seekor...aku suh beli separuh je...last2 simpan separuh sbb byk sgt....

Lapar pulak buat n3 ni bila tgk ayam bergolek2 ni kekeke.....




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...