Nuffnang

Monday, August 1, 2011

Melaka'2011 : Melaka River Cruise

Selamat berpuasa semua....dah sehari kita puasa kan...nanti tup2 dah nak raya...sekejap je masa berlalu skrg ni...

Hari ni wpun mc tp bz sesangat....bulan posa selalunya ptg mmg bz nak memasak...kalau time keje selalunya beli je...tp kalau dh ada kt umah kena la pikir apa nak masak...tambah danish puasa kena ikut selera dia...

Sabtu ahad baru2 ni kami pergi melaka...seperti yg dirancang...rancangnya lama sebelum aku g Cameron lagi....tp buat tak tahu je sampaikan hotel pun lupa nak booked....selamat member huby ada kat sana kenal PR Hotel Sri Malaysia...so dpt la bilik...klu tak jgn harap sbb semuanya fully booked....aku plan nak duduk Mahkota Hotel tp dah jumaat baru nak booking jgn harap la......

Sampai Melaka dlm pukul 12pm...tp check in kul 3pm....so jln2 la dulu...aku ajak g Jusco Melaka yg baru buka...dah jln2 huby baru ckp "kalau setakat Jusco KL pun byk"...btl juga apa la aku ni kan...nampak sgt duta Jusco....dah rugi masa kt situ je....

Lps check in danish dgn ayah trs terjun kolam...aku lak relak dlm blk ngorok....lps maghrib trs keluar nak g naik Melaka River Cruise....

Posing dulu kat Jeti...

Sepanjang persisiran sungai melaka...mmg cantik permandangan dia....cumanya aku pakai kamera cikai tiap kali snap aku sakit ati sbb tak cantik waaaaa....

Danish mcm moody je...dalam kete tido sbb penat mandi kolam...mcm ni la rupa dia...masam je....

Betul apa yg org ckp...sayang sgt sungai ni berbau & byk sgt ikan yg terapung mati...tak tau apa punca ikan2 tu mati...patutnya diorg kena jaga air sungai & laut tu bagi tak berbau so org lagi srnk sepanjang perjalanan...ini tak terpaksa menahan nafas dari hidu bau air sungai yg busuk & hanyir tu....

Sekitar sungai2 tu pun cantik dgn lampu2....byk bentuk haiwan yg diorg buat daripada lampu kelip2 ni.....

Lepas abis jln2 g pasar mlm sekejap pastu trs g makan....tunggu next n3 ye...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...