Nuffnang

Wednesday, March 30, 2011

Taktik Penipuan Melalui SMS...

Sebelum ni aku pernah dgr pasal sms ni...smlm tiba2 aku tgk tel danish ada 2 sms....1 dari hotline 1 lagi tu mcm org htr....ayat dia mcm bawah ni...
No Tel Pengirim -+628991814257...
"Ni ayah,gune fon police,tlong bagi credit maxi$ 30 rnggit ke nombo bru ayah 0128103692 ayah lgi ade msalah kt blai police.ta payah call,kejap baru ayah call".
Sekali baca aku dah tahu ni semua taktik kotor org nak dptkan duit...ayat pun sah2 ayat indon...no tel lagi terang-terangan no indonkan....sanggup tu klu dia btl kt sana sms org malaysia semata2 nak menipu duit org...aku mmg pantang la dgn org indon ni sbb ada history buruk dgn diorg ni...tu nanti aku cite n3 akan datang...

So berhati2 la kalau dpt sms mcm ni....mcm aku sah2 dah takde ayah so leh pikir rasional...tp sapa2 masih ada ayah klu dah risau igtkan betul maybe akan buat apa yg diorg minta...

Saje share kt sini takut kalau ada org pernah kena benda yg sama akan dtg....sharing is caring kan....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...