Nuffnang

Thursday, January 27, 2011

Hazabnya Aku Tengok....Serabainya...

Hari ni bukan gosip pasal artis....tapi cite pasal seorg budak gemuk...

Kekeke cian btl aku tgk danish skrg ni....sejak duduk transit ni hazab aku tgk pakaian dia....masa duduk dgn ayah nampak la kemas skt....rasa lambat lak huby nak blk bila tgk keadaan danish mcm ni.....ayah dia pun dah susah hati bila aku mengadu hehehe...

Ini lakonan semata2....bukan tido ni saje je tahu aku nak snap pic dia tutup mata.... tgk la tu baju tak masuk btl2 dlm seluar...kotor jgn ckp la....jenuh aku nak memberus tiap2 mlm....sampai terduduk la dlm bilik air tak larat nak mencangkung....

Ini la punca baju semua kotor...belasah je duduk kt mana pun...

3 minggu ni sekolah dah 3 pencilbox hilang...tensionnya aku...mmg kena la kalau dapat ibu jenis singa mcm aku ni....mkn pun beli benda yg bukan2...bila blk ptg mula la mcm org kebulur....penat gak nak melayan anak tunggal sorang ni....jenuh pesan tp sekejap je ingat lps tu buat blk.......

12 comments:

zatil said...

ala sian danish...
baju mmg kena berus..itam walaupun tukar tiap hari..

my son, takat ni 1 botol air and 1 pencil box ilang..

ke boys yang slalu gini??!

bankrupt mummy..:)

paish said...

my boys lom sekolah. x tau la plak cmne rupenye nnt. Danish kena bwk bekallah p sekolah kot. br x mkn yg bukan2 tu :)

Alida Ali said...

Zatil : boy mmg careless skt kot jaga brg...danish mmg mcm2 la hilang...tak pandai jaga langsung...

Paish : dah suruh bawa bekal taknak...nak beli sndiri....tp beli yg bukan2 mkn nasi goreng pun...coklat2 je...

ieda said...

ekkekek tergelak akak baca ayat nie dikk :))

"jenuh aku nak memberus tiap2 mlm....sampai terduduk la dlm bilik air tak larat nak mencangkung...."

itulah pengorbanan seorang ibu .. dan ada manis disebaliknya .. percayalah :))

Saliza said...

3 minggu 3 pensel box. jadi ko kene beli bebyk nih.
tp memang la boys cmtu. haris kali nih mcm ok sket. ko tau kaler die sebatang2 tuh aku tulis nama. haru betul.

Alida Ali said...

Kak Ieda : tu la kan pengorbanan seorg ibu...

Seli : ala danish ko tulis la nama mcm mana pun hilang juga...dia ckp org ambik...takkan la pandang tmpt lain sekejap org dh amik....kena beli stok kt kedai RM2 je murah2 sudah...

iNa said...

alahai...mesti letih sgt kan g sekolah...

Alida Ali said...

Letih ina skrg budak2 sekolah kuar kul 7pg blk kul 7 mlm...tak rehat langsung..

zatil said...

Kesian kan penat..balik umah..mandi..nak makan pun diorg tak lalu..buat homework pun mata terkelip2...

mummysyafie said...

aduhai..sian tengok danish. penat sangat la tu kot

Alida Ali said...

Zatil : tu la ni sbb duduk transit...klu ayah dia ada ok skt...

Nor : tu la..abang tak letih ke...

mimie1678 said...

hehehe... sian dia... YN baru ilang pemadam jer... encik MN kata kena beli pemadam sekotak! haha...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...