Nuffnang

Wednesday, November 17, 2010

Sambutan Raya Haji Yg Sederhana..

Mcm thn2 yg lps juga...raya haji aku takde la meriah sakan....abis2 pun pegi sembahyang raya blk umah bt hal masing2...tp thn ni sebabkan MIL aku ada kt seremban so lps sembahyang raya terus ke seremban....SIL aku dah awal2 bgth dia masak nasi tomato & rendang pedas....best tu...takyah aku penat2 masak hehehe...

2 hero & 1 heroin di pagi raya....danish tak pakai pun baju melayu...rasanya yg baju raya puasa ari tu pun dah tak muat....so pakai je la jeans...

Hidangan di pagi raya...semua SIL & MIL aku yg masak...aku cuma bawa redang hitam tu je....ala bkn ramai pun yg nak mkn kami 4 org dewasa je...budak2 pun bkn mkn sgt...tu pun sbb SIL aku nak blk kpg husband dia...semua makanan dia tapau bg kitaorg bawa blk...jimat mlm takyah masak dah...

Ini resepi baru MIL aku dpt...nama dia Imposible Pai...dia ckp senang je nak buat...semua bahan2 blander pastu bakar...aku blm hafal lg bahan2 yang dia gunakan sbb blm sempat nak tgk dia masak...nanti ada resepi aku share...tp mmg sedap....sapa2 pernah buat boleh la share resepi dgn aku...

Pukul 1 dah balik rumah sembahyang rehat2 jab...ptg keluar balik bawa MIL g shah alam beraya rumah sedara...kami pergi bertiga je sbb huby ptg tu dah keje......penat la juga sbb otw blk pegi subang amik anak buah aku....saje amik budak tu supaya danish ada kawan...lagipun dia dah start cuti sekolah...

Tu je cite aku raya haji thn ni...simple je kan...org lain tgk kt FB semua cite pasal korban....mesti best berkumpul ramai2...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...