Nuffnang

Wednesday, September 1, 2010

Makanan Utama Dihari Raya Suatu Masa Dulu...

Sedih kalau teringat raya masa dulu2..rasa mcm nak ulangi blk...srnk sgt dulu sebab ada arwah mak & abah....sekrg semua tu tinggal kenangan terindah je...

Tiap kali aku nak buat lontong byk betul dugaan....lama gilaaaa aku plan nak masak sendiri...smlm baru berhasil....igt lagi dulu2 time raya arwah mak sebuk masakkan lontong...sebab family aku semua suka mkn...berulang mkn lontong dari pg sampai ptg pun boleh....sampaikan sedara mara, jiran2 semua tahu sapa nak mkn lonotng mesti dtg umah aku...lontong paling best la....semua tu kenangan je la..skrg aku kena msk sendiri...tp tak bestnya masak sendiri mkn pun sendiri sbb huby & danish tak suka....

Sambal ikan bilis...aku mmg takleh masuk kalau mkn lontong dgn kuah kacang sbb dari kecik dh biasa dgn sambal ikan bilis....

Kuah lodeh...kuah ni la bercinta aku nak test hehehe...risau tak jadi...tp resepi Ana bg mmg senang...sedap lak tu..hehe angkat bakul sendiri lak....boleh la nak bg org mkn...tu pun ikut sukatan sebab tu la kot jadi...

Hasilnya bila digabungkan..mmg meletop...mula2 aku mls la nak htr umah Abang aku sbb tak tahu mcm mana rasa diakan...lps berbuka dah rasa baru hantar...sebabnya kalau tak htr alamatnya ke tong sampah la sbb huby dgn danish tak suka...takkan la aku nak mkn semua tu kan..kalau tak posa leh gak bawa g ofis....kiranya cubaan pertama menjadi la sbb abang aku ckp sedap hehe...

2 comments:

Saliza Shahril said...

boleh je la bwk dtg opis pagi ni utk org yg x pose hehehe

Alida Ali said...

Sapa yg tak posa..korang ke...kalau tahu ada tak posa lehla bawa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...