Nuffnang

Tuesday, September 21, 2010

Beza Budak Sekarang Dgn Budak Dulu-Dulu Raya.....

Berbeza woo aku tgk budak skrg ni beraya...mana ada nak kuar ramai2 g beraya umah org collect duit raya...anak2 org lain tak tahu la...tp yg aku tgk anak aku dgn sepupu dia semua duk relak kt umah je time raya....

Budak2 skrg aku tgk relak kat umah samada tgk tv atau main games...takde nikmat raya dah aku tgk...kalau beraya pun ikut mak pak g jln2 rumah sedara mara je...kalau dulu budak2 beraya habis semua umah jiran2 sekampung diorg round....blk umah kira duit raya sapa paling byk....kat umah MIL aku pun ada satu group je yg dtg...tu pun kat luar dah bgth awal2 taknak mkn minum...so faham2 je la...bg duit raya trs blah....

Aktiviti danish & cousin dia kt umah main games..kalau tak main PSP main games kt nbook...jahanam nbook aku sampai tercabut la keypad aku satu...sabo je la...dah main berebut2 lak tu...psp ada 2 je...sorang lagi yg kecik tu takde...mula la adegan berebut pastu menangis....tension woo...yg si kecik tu lak pantang danish & kakak dia main dia pakai rampas je...pastu mula la drama air mata salah sorang atau kadang2 tiga2 meraung...yang kecik pun x padan dgn kecik ganas semacam...habis danish dgn kakak dia jadi kuda kalau diorg bergompal....

Terpaksa la kami mlm2 g tesco kemunting cari games utk si kecik tu...kalau tak habis semua org dia cari pasal...baru 3 org kami dah stress tgk perangai diorg...danish lak jenis kalau budak kecik belasah dia duk diam je...pastu lari nangis...tp mmg sakit la kot klu dia tarik rambut danish sekuat hati....tapi kalau danish pun melawan lagi la haru....

SIL nak beli psp tp bila pikir bdk 3 thn nak main trs cancel...nanti jatuh dia baling buat rugi je....last2 belikan gameboy je....igtkan ok tp sama gak...huhu tension btl la...MIL aku pun dah tertekan dgn perangai cucu2 dia....akhirnya si kakak la kena mengalah tukar psp main gameboy pulak....

Psp yang terlatest....ringin & slim je...slmt huby bkn jenis hantu games...kalau tak harus la beli lagi satu...yg danish punya pun huby aku tak pernah sentuh...aku suh beli PS2 pun dia geleng kepala...skrg dah murahkan PS2 RM300-400 pun dah leh dpt....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...