Nuffnang

Saturday, September 11, 2010

1 Syawal....

Mcm biasa sama seperti thn2 yg lps setiap kali 1st raya aku mesti kt umah mertua...bestkan huby aku tak perlu nak berebut2 nak blk raya mana...tu untungnya kawen dgn anak yatim huhu...tp slmt umah aku pun satu daerah so takde la takleh blk umah aku langsung...biasanya raya ke 2 baru blk ke kuala kangsar umah aku utk ziarah adik beradik & sedara mara....

Aktiviti biasa yg dilakukan 1st day adalah memasak...tu yg paling penatnya...kalau SIL aku 1st raya kt sini mmg meriah la dgn makanan...sebab dia akan plan nak masak apa utk raya...kitaorg follow je....
Thn ni menu utama adalah nasi beriani...lauknya punya la banyak...slmt aku blk sehari sblm raya so slmt la sikit hehe.....

Pukul 6am Pn. Pengarah aka mak mertua aku dah buat gerak khas suh semua bgn utk kemas umah & masak sebelum pergi sembahyang raya...tak cukup tido ok sbb mlmnya kitaorg tido lambat....dah siap2 semua baru kuar g surau sembahyang...sapa2 yg tinggal umah kena sambung bt apa yg patut....

Balik dari surau baru la sesi bersalam-salaman & bergambar....masa ni la paling best..leh tangkap syahdu jab whaahaha.....

Salam dgn mama yong dulu...mesti masyukkkk....

Bersalam dgn MIL..minta ampun maaf dgn kesalahan yg dibuat selama ini....

Gambar keluarga harus la ada....

Sekali sedondon ok kami 2 keluarga...mmg tak tahu...sampai2 umah baru tahu diorg pun tema kaler oren tahun ni.....so meriah dgn kaler oren thn ni...

Family huby tak besar...so ini je la yg ada kecuali 3 org lelaki takde dlm ini pic...

Tp thn ni lambat skt beraya ptg2 baru kuar...sbb pagi2 lagi makcik huby dh dtg umah nak mkn nasi beriani...

ok la nak siap2 pulang ke kampung aku lak....bye2...

2 comments:

mummysyafie said...

tema kaler oren tahun ni ida? sama la kiter..

Alida Ali said...

Ye ek...tp thn ni mmg ramai la aku tgk pakai kaler oren...musim oren kot...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...