Nuffnang

Monday, August 23, 2010

Balik Kpg Hanya 12 Jam...

Mmg mcm keje gila aku rasa...selalu ada la gak sehari blk...ni kira blk hari je...perjalanan pergi blk pun dh 6 jam...ini semua sbb nak lawat abg aku yg masuk wad tempoh hari....balik kali ni pun kami adik beradik 3 org je...tp danish & sorang anak buah aku ikut sekali la...so ngam2 sebuah kete je.....


Penat jgn ckp la...slmt boleh drive gilir2...singgah ipoh kejap pastu siap2 masak umah abang aku terus blk Kuala sbb nak berbuka umah opah kitaorg.....srnk jgn ckp la....hampir 7 thn kitaorg tak berbuka bersama2 adik beradik mcm ni....ye la lps mak meninggal semua bawa haluan masing2...time mcm ni baru la rasa mcm dulu2.....meriah jgn ckp la...cuma sorang je tak cukup abang aku dia ada hal tak dapat join...

Balik kpg ni kalau tak g bazar ramadan mmg tak sah la...masa ni la mcm2 benda teringin nak makan...maklum la semua sedap2...sampai  2 bazar ramadan pegi...kat ipoh dah singgah dulu beli ayam percik & murtabak...sampai Kuala singgah lagi bazar ramadan abg2 aku nak beli laksa pak ngah....sapa2 org kuala mesti tahu laksa pak ngah ni kat mana...mmg glamour habis...sampai masing2 tapau bawa blk KL....

Lps berbuka danish sebuk nak main bunga api...habis melecur tgn kena bunga api...tu la nak sgt main...tp tak berani la nak mgadu sakit sbb dia yg beria2 nak kan...tp yg kagumnya 1st time danish posa  hari tu...sampaikan tido dlm kete boleh termimpikan makanan...dia la ckp mcm tu hehee..igtkan dia ckp dia minpi hantu ke kan,....rupanya dia ckp dia mimpi makanan..kelakar la danish ni...dpt la 2 hari dia posa mggu ni...alhamdullilah...


Aku rasa terharu sgt dpt kumpul ramai2 mcm ni..lama aku idamkan huhu..ye la dulu masa kecik2 arwah mak ada mcm ni kami...skrg sekali sekala dpt berkumpul syahdu sgt....

Anak buah paling manja dgn aku....dan paling besar...tak sangka masa aku kawen dia kecik je lagi...skrg tgk lbh besar dari aku...
Opah aku sampai mengalirlah air mata tgk semua cucu dia blk....selama ni kalau blk pun sorang2...aku je la selalu blk sbb kebetulan kpg huby satu tmpt...yg lagi 2 org tu jarang sgt blk...opah aku rindu sgt la tu...Nampak uzur sgt pah aku skrg..walaupun tak larat tp still buat semua keje umah...suh berehat taknak....raya ni dpt la aku duduk lama dgn opah sbb aku cuti lama yuhuuu...

2 comments:

mummysyafie said...

opah awak still ada lagi yer? best nya ada opah lagi. saya dah takde atuk/opah kedua² belah..tapi bila raya..rumah arwah nenek jugak jadi tumpuan kita org.

tak sabar nak balik minggu depan

Alida Ali said...

Ada lagi...sorang tu je tinggal...panjang umo dari arwah mak sy lagi...biasanya umah tua mmg jadi tumpuankan...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...