Nuffnang

Sunday, July 18, 2010

Assam Pedas Melaka...

Nama je assam pedas melaka tp kedainya dekat kpg.baru je....jumaat ari tu huby cuti aku pun tak tahu....sekali blk keje dia lapar so ajak mkn assam pedas.....aku mmg tak pernah mkn assam pedas ni tau...maklum la aku org perak bukan melaka...hehe boleh ke bg alasan mcm tu....sedangkan makanan itali semua ko mkn kan hehe...sebenarnya dulu tak suka....tp baru2 ni tgk tv org mkn rasa teringin...elok lak huby ajak on je la....

Kedai dia ni tepi jalan besar...kecik je kedainya....ada byk lg kedai2 lain area situ ala2 mcm medan selera la....aku nak snap pic kedai segan kang kuar flash org tgk semcm lak....tp parking mmg limited maklum la tepi jln besarkan....so parking je la tepi2 jln....

Mula2 kena pilih ikan apa dulu yg nak di masak...aku suh huby yg pilih sbb dia tahu apa yg best tuk msk assam pedas...dia kan dh biasa g....kami cuma amik ikan merah & ikan pari je...igtkan sikit bila siap rupanya jadi byk sbb diorg potong....nak mkn 2 org je ni....

Kat situ konsep dia lain sikit air kena order tmpt lain...mcm2 ada sebenarnya nak mkn western pun boleh.....

Yummy nampak menarikkan...kuah dia pekat je...tu cuma ikan pari lagi satu ikan merah dia masak asing so ada 2 la bekas tembikar ni...klu korang amik 3-4 jenis ikan so 3-4 bekas la diorg letak....

Yang paling aku tertarik diorg hidang ala2 kampung gitu... teringat masa kecik2 dulu makan dlm pinggan mcm tu....yg additional tu aku tak minta pun...agaknya mmg pakej kot diorg hidangkan sekali...berselera betul mkn...daripada kenyang masa kat umah yg konon2nya aku nak ratah ikan je.... ko tgkkkkk apa yg terjadi ....

Licinnnnnn ko...mmg masakan dia menarik da bom la...dari aku tak suka skrg asyik terbayang2 je assam pedas dia....ada makcik tu masa nak byr siap puji2 tukang masak tu ckp "pandai awak masa sedap sgt"...maybe makcik tu pengemar assam pedas so dia tahu la sedap ke takkan...aku sbb 1st time so aku tak tahu nak bezakan....tp aku rasa mmg sedap meletuppp...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...