Nuffnang

Monday, July 25, 2011

Cameron Highland 2011 - Green View Garden & Cactus Valley..

Minggu ni n3 aku semua cite pasal cameron...so kena la terima hakikat tgk pic kami mengedik di cameron hehehe....

Sabtu lepas seawal 6am dah bgn sbb kena htr huby dulu....dia ada tresure hunt kat Melaka....diorg semua berkumpul kat tol Kajang...nak tak nak kena la aku htr huby ke situ....nak suh bawa kete aku nanti lama lak tinggal kt tol tu....

Kalau ikut plan kami nak bertolak ke Cameron kul 8am...tp dah aku bgn awal so decide kuar awal so blh bfast dulu...asalnya yg pegi dlm 8 org...2 kete mcm tu...akhirnya ramai yg tarik diri last minit sbb ada hal masing2....

Lastnya kami pegi 1 kete je 5 org termasuk danish.....mula2 mcm bosan gak plan asal tak jd..tp apa2 pun still kami fun wpun hanya brapa kerat je...

Kami naik ikut Simpang Pulai...aku drive sndiri tak berani la nak naik ikut Tapah....sampai atas dlm kul 12pm mcm tu....nak check in pun tak blh lagi sbb check in kul 2...so apa lagi jln2 la dulu...mana tempat yg nampak menarik kami singgah...

Tempat pertama yg kami singgah ialah Green View Garden...tmpt ni nak petik strawberry tak boleh...boleh tgk je...

Geramnya aku tgk strawberry ni....huh mmg sedap cicah dgn coklat...mkn mcm tu je aku kurenggg....skrg byk lak diorg jual pokok strawberry....tp kalau bw blk tanam kat KL mau ke hidup....

Pokok salad pun buat aku gila tgk kesuburan dia....aku mmg suka salad...antara sayur yg aku suka..sedapnya mkn fresh2 mcm tu...

Buah labu yg sama besar dgn kepala kami hehehe...

Pokok daisy yg aku byk tanam...sbb paling senang nak jaga...selagi kita rajin siram takkan mati pokok ni...kalau tinggal selai daun kita gembur & siram air cfrm dia subur blk....

Sempat juga singgah tempat cactus....

Lepas tu trs cari apartment yg kami booking utk check in...

Ok sambung nanti ye...penat drive masih belum hilang lagi wpun ari ni aku cuti....cuti pun kalau umah mcm tongkang pecah nak rehat pun sakit ati...so nama je cuti tp keje umah tak pernah bg peluang utk aku bercuti dan rehat dgn aman huhuhu....

1 comment:

Mag said...

rase nak pergi cameron jugak. best nye tgk sayur segar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...