Nuffnang

Friday, April 22, 2011

Raja Buah...

Dulu masa kat kpg buah ni la paling aku benci...paling tak suka sbb bau dia kuat...wpun bertimbun depan umah...sebelah mata pun aku tak pandang...tambah yg bergayut2 kat pokok keliling umah...maybe juga dari kecik aku tgk jadi aku jemu kekeke....

Tu la org ckp benci tandanya sayang...mcm dgn org gak la...benci2 tak suka itu la jodoh ko.....skrg baru aku asyik teringat2 & rindu sgt nak pegang dan mkn durian ni...padan muka aku juga dulu byk depan mata jual mahal...skrg ssh nak dpt baru tergedik2...siap la tahan telinga kena perli dgn huby sbb suh dia g cari durian.... aku mmg teringin sgt nak mkn....

Smlm Kebetulan ada psr mlm huby pegi la beli...yg pentingnya aku nak buat kuah durian cicah dgn roti...walllaahhhh meleleh air liuq beb tgk bila dah masak....tp aku masih kenyang so biar la huby mkn dulu..aku amik bau je...lagipun yang fresh dari kulit aku dah ngap so hilang la sikit kempunan....

Masa blk keje tgk huby tgk gigih mengopek durian...aku ckp pun kena marah sbb dia tension ada sebiji tu kulit liat sikit ssh nak buka...relak la bro buat slow2 ye...

Org tgh gigih kopek kulit durian aku lak gigih snap pic isi yg tergolek gebu gebam ni...sblm masuk mulut kena la ada kenang kenangan hehehe....

Pagi2 ni sblm g ofis utk hilangkan kempunan aku bedal la dulu kuah durian dgn roti...mana la tahu kot2 blk keje kang abis lak kuah durian tu...jadi pula mcm mak pekan masuk dlm batu belah batu bertangkup.....menangis danish takde mak...ayah dia takpe leh cari isteri baru ;)....



6 comments:

Yan said...

Hee..lawak..jaga2 isteri baru tu..

sama mcm akak. Now punyalah mahai durian.

SURIA AMANDA said...

seksi sungguh durian ni kak..geram jer ha..preggy mummy mcm Lisa leh mkn ke?kandungan dah 8 bulan lebih ni...

Alida Ali said...

Kak Yan : Tgh mahal ni la kan terasa nak mkn sgt...slmt skrg tengah musim juga so senang nak jumpa..

Suria : Mkn sikit2 ok kot...cuba tgk org lbh pakar...nanti dh bersalin lg ssh nak mkn kalau baby menyusu kan...

gee ryder said...

aduh! rasa nak beli durian lagila heee

mama tims said...

dulu benci skang sayang..heheh..

Alida Ali said...

Gee : Tgh byk ni senang nak jumpa...

Mama Tims : tu la benci bilang cinta namanya...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...