Nuffnang

Monday, August 30, 2010

Buffet Steamboat @Restoran Tupai-Tupai....

Sabtu ahad lepas dua2 hari berbuka kt luar....best woo takyah masak hehe..so aku cite hari sabtu dulu....

Sabtu hati tu tiba2 SIL ajak berbuka kt luar lagi..sbbnya diorg g nilai cari barang so anak2 tinggal umah aku....disebabkan aku jaga anak2 dia so dia ajak la berbuka luar trs takyah masak...lagipun diorg blk dari nilai pun dah lambat...

kitaorg decide g mkn kt Restoran Tupai-Tupai...lama dah aku plan nak mkn kt sana...tp ini bukan yg kt KL tp cawangan dia yg baru buka kt Bangi...best dekat je dgn umah aku...tak perlu la nak redah jem ke KL lagi lps ni....

Kat Tupai-Tupai ada 2 pilihan samada ala-carte atau steamboat buffet...kitorg pilih buffet kali ni lagipun buffet kat sana murah je berbaloi la...
Berbaloi2 la mkn steamboat kt sini...byk gilaaa pilihan...gila aku pun panjang aaaaa dia....lbh best dari Johnny's ko....mmg aku rambang mata nak pilih....

Sayur2 & mee pun byk pilihan...pilih je yg mana korang suka.....amik la brapa byk pun kalau lalu nak mkn la....
Yang bestnya siap dia bg sup & tomyam so tk perlu la nak pilih sama ada nak kuah dia sup atau tomyam...dua2 ada...masak je terus...buffet dia nama je steamboat tp byk lg makanan lain ada...nasi, western, kuih muih, laksa, mee kari mcm2 lagi la...kiranya steamboat ni menu utama dia la....air pun aku terkejut tgk ada lbh dari 8 jenis...meriah woooo...mmg barbaloi la pegi....

Kuih pun byk...siap semua jenis makanan akan di top up bila nampak sikit.....aku rasa mcm nak g lagi je...jom kawan2 kita gathering berbuka kt sini je takyah la g red wok tu...rege pun lebih kurang je...aku nak snap pic byk2 segan...maklum la mkn dgn MIL....kang pelik lak apsal menantu aku ni asyik bergambar je whahaha...


Buffet Steamboat Ramadan- Hari biasa tak tahu la ada ke tak buffet ni...
Dewasa - RM38
Kanak-Kanak - RM18
Tel No - 03-8922 2525 -Sapa nak berbuka boleh la call booking...tmpt mmg besar & ctk sbb bangunan baru...

Aku promote mcm dpt komisen je kan...ok la tu sharing is caring hehe...

7 comments:

aanie said...

wah..macam best je.....dulu penah g tupai2 kat kl...mmg best....

Unknown said...

tak tau tupai2 ada cawangan lain...tp kat KL nyer mahal sikit tp mmg bess buka poser kat sinikan

Alida Ali said...

annie : mmg best sgt..rasa nak g lagi mggu depan...

Posh : cawangan bangi ni baru buka lagipun jauh ke belakang...kalau bukan org bangi mesti ssh nak tahu kt mana...mahal ek kalau KL punya...

A.H.A.D said...

sdpnye..lama dh xmkn steamboat

ibuayu said...

bangi kat area mana ye..macam best je..

Alida Ali said...

Gee : mmg sedap sbb sy suka steamboat hehe..
Ibuayu : kalau tahu jln lama dari kajang ke UKM mesti jumpa restoran tupai2 ni...

fety.rudaini said...

Selain steambot, nasi,kuih2 sume ade lah kan?dia mcm restoren nelayan jgk ehh?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...