Nuffnang

Friday, March 26, 2010

Teringat Zaman Kecik-Kecik ...

Tiba2 teringat zaman aku kecik2 dulu...Rasa seronok sangat...Maklum la aku anak bongsu dari 7 org adik beradik...Atas2 aku semua abang seramai 6 org...so kira macam body guard la maklum la adik sorang je perempuan hehe...Marah lak abg aku baca karang....Masa tu cakap saje nak apa pasti akan ditunaikan....Arwah abah aku lain skt...Walaupun garang tp hanya garang pada pelajaran atau agama je...Kalau salah mengaji atau tak buat homework mesti kena marah.....Tapi kalau bab2 apa yg kami nak sekelip mata dia akan dapatkan....

Bila abah meninggal mak pula take over jaga kami adik beradik mcm arwah abah...Tak pernah cakap tak boleh atau takde kalau anak2 minta....Mak akan usaha dapatkan apa saja sbb dia taknak kami adik beradik rasa kehilangan abah....Sungguh besar pengorbanan mak pada kami....Bila tgk balik pic2 lama rasa sayu sgt...Aku kalau boleh nak kembali ke zaman dahulu balik....sungguh bahagia....Tinggal dekat kpg boleh jalan2 naik moto keliling kpg....lepak2 depan rumah sambil hirup udara segar....Sangat rindu sbb skrg aku dah tak dapat lalui semua itu....Sebab semua org yg paling aku sayang sudah kembali kerahmatullah....Aku hanya mampu berdoa dan sedekah fatihah je bila teramat merindui mereka....

Rasanya ni bday pertama yang dibuat....masa ni baru umo setahun kalau tak salah...

Ini tak igt umo brapa...dalam 4-5 tahun rasanya.....mmg meriah la tiap kali buat...mcm2 yang mak aku akan masak...abang2 pun semua akan bg hadiah....sampai aku dh sekolah pun diorg tak pernah lupa bg hadiah....kalau tak dapat balik diorg akan pos...so tunggu je la posman datang htr hadiah...

Pic ni kali terakhir aku celebrate bday besar-besaran sebelum mak pergi....sgt sedih sbb lps tu mmg tak pernah la celebrate bday aku...kalau ada pun mkn2 kek je dgn huby...

Bestnya zaman remaja....suka hati nak buat apa pun....tp aku takleh la suka hati sesangat...dah ckp ada 6 org bodyguard so selalu la diperhatikan...Paling tak boleh berboyfriend....tp selalunya terlepas je...pandai2 la nak hidup whaha....

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...