Nuffnang

Monday, January 25, 2010

Cameron Highlands-Day 1...

Sabtu pagi2 dah kuar gerak ke Cameron.....masa pegi ni kami naik ikut Tapah......Ni 1st time huby pegi tak tahu lg jlnnya mcm mana.....dia rasa nak g ke simpang pulai jauh sgt....aku follow je....whahaha gelak dulu sebelum cite.....sepanjang jln nak naik tak habis2 huby ckp memcabarnya heheha...baru tahu je...

Danish srnk btl bila buka tingkap rasa angin hehehe...selalu kt KL asyik pasang aircond je....

Sepanjang perjalanan naik ke atas kitaorg ikut belakang lori ni...gila la dah la besar main potong2 lak mmg mengerunkan...


Yeaaa dah sampai...destinasi pertama yg kami pegi...ni pun terlepas satu tea shop...biasa la huby tanya nak singgah ke tak tp dh lps br nak tanya....selamat ada 1 lagi ladang tea selepas tu....so sblm huby tanya aku dah suh stop hehe.....

mmg ctk dan nyaman je kat cni....

Danish cam biasa la sampai2 dah paw snow cap tu....dia tak dpt mainan benda lain pun takpe janji dia dapat beli sesuatu....

Lepas dah puas bergambar semua trskan perjalanan.....masa ni nak cari hotel lak...tp bila dah nampak hotel huby ajak jln2 trs sbb dia ckp klu dah checkin nanti mls nak kuar....ok la g je la mana2 dulu lgpun baru pukul 12....kebetulan kat area hotel tu ada strawberry farm so trs la singgah....

Ini la strwberry farm yg aku pegi...mmg aku suggest sapa nak g cni sbbnya byk pilihan makanan yg ada...ada waffle,sundae strawberry dll la....so sapa2 g cni leh lepak sambil mkn2....

Suburkan salad ni geram aku tgk...rasa nak petik2 je daun dia....

Aku bukan tgk strwberry besar tau...tu kepala danish hehe...

Sepanjang jln nak ke strwberry farm tu bergantung angur2 diorg tanam atas pagar....selamt tinggi tak sampai....kalau tak mesti dah abis org petik....
Danish dah jadi strwberry hehehe...

Huby aku lak berkenan tgk sundae strwberry ni....so aku beli je la.....igtkan nak mkn waffle tp tak jadi sbb danish dgn huby cfrm tak suka..tp sundae ni mmg yummy la....aku dari tak suka trs jadi suka....

hehehe mkn dgn menikmatinya sekali....

Kat area cni ada ikan kap...besar2 gak...

2 comments:

eynda said...

Geramnyer tengok salad fresh tu....

Alida Ali said...

Tu la kan klu leh petik mkn mesti sedap tu...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Award Dari Eynda

Award Dari Eynda

Anniversary Giveaway...

Anniversary Giveaway...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...

GA Contest 1st GA Bday Riena & Ibu...